Dag 1, presentera mig själv.


     2010-12-01 | 14:34:19

Haha, vilken fråga! Antagligen den svåraste frågan man kan få. Lyckliga människa ifall man vet exakt vem man är, jag själv får nöja med mig "detaljer" ;)

Marie Lundqvist, 23 år gammal fyller år den 28 augusti (vilket resulterar i att jag antagligen föddes den 28 augusti också) och året var 1987. Har för mig att jag var en hyfsat lång primadonna som ploppade ut :) Tiden, vikt, ifall det var måndag/tisdag/onsdag eller vad barnmorskorna hette tycker jag inte är särskilt relevant.

                                               

I den underbara staden Borås, frufällan för att vara mer exakt byggde vi ett hus när jag var liten och där bodde vi tills det att jag blev 5. Sen gick det åt skogen med mina föräldrars äktenskap och de gick skilda vägar. Kommer ihåg att det var jobbigt men inget som man reflekterade jättemycket över. Kanske ska jag vara glad att det hände när jag ändå var så liten? Hur som..

Har för mig att jag började det riktiga livet hos en dagmamma, där även min bror fanns. Senare började jag på ett dagis, Solgården - nyckelpigan. Riktigt bra dagis, och det fanns en kanon dagisfröken där som hette Ewa och hemma hos henne var jag faktiskt ibland på övrig tid också :) Då kan man snacka om att man gillar personalen :D

Jag och mamma flyttade ifrån sjöbo ut till granbäcken när jag var 6. Det blev en del nytt då, fritids och sen även skolan. Jag trivdes helt okej och skötte mig riktigt bra och var omtyckt utav större delen utav skolan. (Kanske ska tillägga att skolan inte var särskilt stor utan alla kände alla mer eller mindre). Stannade där till mitten utav andra klass för att sedan flytta tillbaka till sjöbo och börja på sjöboskolan. Ganska okej, årerförenades med min dagis-bästis och kom in i det hela.

Åren snurrade på och det mesta flöt på riktigt bra. Sen hände något och jag kom väl lite utanför "rätt stig". Började slarva i skolan, hamnade i bråk och åkte även dit för snatteri. Erikslund är en skola som jag minns med lite delade meningar, det hände både bra och dåliga saker där. Vidare till Viskatrand - media - ljud.
Som vanligt gick allt toppen ibörjan men även här gick det kanske lite galet. Kom i konflikt med diverse människor (både elever och lärare) och fick tillslut ett papper med mig hem som jag skulle skriva på om att ifall jag inte skötte mig så skulle jag bli utslängd. jag sparkade minst sagt bakut och det gick som det gick. Utslängd blev jag inte, men jag valde att avsluta mina studier ca 2-3 månader innan studenten (fanns andra anledningar ocksåvilket jag ångrar GROVT idag!

                                                              

Bodde i Alingsås ett tag, jobbade på donken men flyttade efter ett tag tillbaka till Borås (hedvigsborg) för att starta om på nytt (tanken var så iaf) gick käpp rent åt helvete! Hamnade hemma hos min bror tillslut och senare i Göteborg - älvängen.

Under tiden som allt detta hände utvecklade jag en ätstörningsproblematik (anorexia) och minst sagt rasade i vikt. Eftersom att jag hade brutit lite med min mamma under denna tiden så när hon såg mig blev hon allvarligt oroad och tog kontakt med öppen psyk. Jag fick en kontakt och började springa uppe på sjukhuset var och varannan dag. Blev inlagd "på prov", skötte mig och blev utskriven då jag lovade att sköta mig när jag kom hem. Tråkigt att de inte läste mellan raderna, nån månad senare träffade jag läkaren på psyk tillsammans med min kontakt och de hade ordnat plats på ett behandlingshem som låg i Falköping!

För att det inte ska bli allt för långt hoppar jag fram till min dags-situation. Jag är fortfarande sjukskriven, har fortfarande mina problem (dock är jag bättre men långt ifrån frisk), jag pratar med en psykolog 2 gånger i veckan, går i MBT (mentaliseringsterapi) engång i veckan, har en coach som jag träffar engång i veckan ca 2 timmar och ska även börja baka åt ett ställe som heter zäntrum, jag är tillbaka i Borås. Jag kämpar på med de mest vanliga sysslorna och gör enligt mig själv ett litet framsteg för varje dag :)  

                   

Nu är jag då frågan ifall jag ska babbla på och beskriva hur jag är som person och dittenådatten :/ Jag tror helt ärligt inte att jag orkar det. Jag får göra en uppdatering här senare istället :) Men detta var väl en ganska okej presentation ändå.. Hojta till annars ifall det är något som saknas! :)

alla bilder har jag tagit/snott/lånat ifrån google.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0