Dag 22 - Det här upprör mig.


     2010-12-22 | 12:00:00

Som allt annat så finns det mycket man skulle kunna skriva här om just vad det är som upprör mig. Något som dock kanske upprör mig lite mer än andra är nog solhems sk. kösystem...

Det må kanske vara en liten fjuttig sak i andras öron men inte för mig. Deras kösystem är något som jag kan irritera mig sönder och samma på (milt sagt)... Inte bara för att det inte alls är något kösystem utan mer en prioritetslista som jag vackert fått förklarat för mig. De prioriterar vilka som behöver hjälpen mest, inte de som stått där längst i listan och väntat på att få en plats. Det är ganska sjukt.

Jag menar, man borde ju ändå ha ganska så hög prioritet ifall man ens hamnar på listan? Då borde det ju vara ganska mycket som inte står helt rätt till med personen i fråga. Ifall man varit frisk och inte haft några problem hade man ju aldrig behövt stå i listan. Kanske blir jag mer upprörd över att det faktiskt blir ganska så tydligt att de "värdesätter" människorna som står i kön för att få hjälp? 

                 
                                                      bild från google

Likadant, eller ALLA kösystem är upprörande vid närmare eftertanke.. När man tex. väntar på bussen.. Då bildar man ett led (kö) men det ska likförbannat komma någon jävla "humhum" å tränga sig före!! KÖSYSTEM MINA VÄNNER, KÖSYSTEM! Det verkar iofs bara vara var tredje person som vet vad kösystem är.. Tragiskt!

Haha, nu när jag suttit och knåpat ihop denna texten så har jag lyckats bli förbannad på alla jäkla kösystem! Så jag antar att köer är något jag tycker är upprörande! Jag måste ha sååå mycket till liv ;) haha!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0