Dagarna.


     2010-11-02 | 17:16:29

Varit helkass på att blogga och kanske är det tur att man inte är någon toppbloggare som faktiskt måste uppdatera stup i kvarten! ;) Fast sen å andra sidan har jag inte varit sysslolös heller..

Har pysslat en hel del det senaste och jag måste säga att jag gillar det! Jag vet inte vad det är riktigt, men på någotvis så mår man bra. Man liksom stänger in sig i någon bubbla och bara gör. Man tittar inte på klockan, man bara fortsätter som att man vore en maskin. Förhoppningsvis bli resultatet bra också :) Fast det är också där det blir jobbigt. Det måste vara fint, se bra ut! Prestationsångest. Måste visa vad det är jag har gjort för att kanske, kanske få ett "det var fint". Det får man iofs för det mesta, oavsett ifall det är fint eller inte men det är ändå skönt att höra, även ifall det ser ut som en potta skit så är det skönt :)

                  

Fisen har sovit över hos hjärtat, söndag - måndag. Hel mysigt hade vi det! Massa spel, lite promenad, godis, mer spel, kvällsmat, godis å ännu mera spel tills klockan passerat 12!! Upp och hoppa kvart över 8 på måndagen, serverade frukost 9, spelade mer, städade lite, spelade, fixade oss och begav oss för att kolla på bio Sammys äventyr 3D. En och enhalv timme senare gjorde vi ett stopp på BR och blev 20 kronor fattigare men Fisen vart glad för sina fotbollskort, hem igen, spela ännu mer, lagade mat, spelade och sen kom mamma. Nu längtar jag tills nästa gång :) Fast då äre Fisens tur att ta hand om mig och Micke ;)...

                                     

Just det! Min läkare ringde igår också, telefontid. Lite luddigt då hon inte var så förberedd som hon kanske borde varit men hon ringde upp igen och bad om ursäkt och samtalet flöt på riktigt bra :) Lite skäll om maten kanske, men jag lovade att jag skulle försöka. Vilket jag också har gjort, har ätit en banan nu på dagen utan jätteångest. Tummen upp! Men alla dagar skiljer sig, ibland går det kanon med allt å ibland mindre bra. Nu senare tiden har det kanske varit utav den senare sorten -mindre bra vill säga... Men jag kämpar! :)
Fick frågan ifall jag ville öka min dos till dubbla, avböjde och nu ska jag känna efter till nästa månad då hon ringer igen.

Attans va långt, men ifall man har orkat sig igenom hela vägen hit kan man likaväl fortsätta :)

När jag diskade innan så var det som att blixten slog ner i mitt huvud och jag blev smart(are) för en stund. Vet inte vad det var men helt från ingenstans så kom jag på mig själv med att jag klurade ihop en text om vem jag var och jag stannade vid min relation till pappa. Givetvis tänker jag inte skylla hela min situation på honom men kanske endel. Det finns stunder som jag tycker att han borde varit där, funnits där och framförallt brytt sig! Han skulle faktiskt kunna kosta på sig ett samtal bara för att höra hur det är, se så att allt flyter på. Jag betvivlar starkt, eller jag VET att han inte vet hur jag mått de senaste åren eftersom att han inte hört av sig. Skitsamma, det jag skulle komma fram till med denna blixten var nämligen just det att:

Jag har det senaste mått sämre än vanligt, men jag har inte fattat det själv. Jag har mest blivit irriterad när hjärtat sagt att jag verkar nere, men faktiskt så har han haft rätt. Helt omedvetet har jag mått riktigt jävla dåligt det senaste och det var de som slog mig. Han började säga att jag verkade nere precis efter det att jag pratat om min pappa mer än vanligt. Så nu har jag kommit fram till följande. Jag kanske inte kan göra så att jag kommer må toppen men kanske lite bättre genom att faktiskt tala om för honom vad jag tycker och tänker. Då försvinner liksom "en sak" ifrån mina tankar och kanske blir det lite lättare då :) 

                  

Förresten, det känns som att min mage tänker börja knorra snart! Hur kan man sammanfatta det då? Jag börjar kanske redan bli normal(are)? Jag har faktiskt hungerkänslor ;) Hejsvejs!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0