Mbt.


     2010-09-16 | 13:20:04

Igår var det första gången och vet inte vad jag ska tycka om det. Vet vad det är för folk som är med och sådär men det kommer vara så svårt att öppna upp sig. Att skaffa ett förtroende för dessa personerna. Jag menar, jag kommer träffa dem i 18 månader men efter det så ingenting. Varför ska jag blotta hela mig själv inför dem då?

Det känns konstigt. Jag vet inte hur det ska gå riktigt. Det är dessutom bara en gång i veckan och då en och halvtimme, och på denna tiden ska jag lyckas börja lita på dessa människor? Det känns just nu ganska så hopplöst. Jag kan vara öppen om mycket iaf när det gäller mina diagnoser, men just vad som hänt i mitt liv? Nej tack. Inte för främmande människor som man aldrig träffat.

Ifall man bara tar som exempel på hur lång tid det tog för mig att börja prata med min förra doktor.. Som jag ändå träffade 2 gånger i veckan och hade dessutom daglig mejlkontakt. Det tog säkert ett halv år om inte mer. Och nu är förväntningarna att jag ska fixa det på 18 månader, 1 gång i veckan, 1½ timme?! Jag får inte det att gå ihop riktigt... Sen ännu värre är väl att jag och min kontakt (psykolog) som man ska ha ett nära samarbete med inte alls går ihop. Men ska jag byta så innebär det att jag ska stå i kö igen!

Blir ett långt inlägg, men å andra sidan vad gör det? De personer som läser min blogg bryr sig nog inte så mycket hur vida det är korta eller långa inlägg, bilder eller inte..

Det som gör mig lite sådär - jag-vill-aldrig-mer-gå-tillbaka- var nog den första uppgiften som vi fick. Skriva ner på ett papper vad vi heter och vad vi åt till frukost?! Vad fan spelar det för roll vad jag åt eller inte åt? Varför ska jag dela med mig utav det? Hade man inte ångest innan man kom dit så fick man sig en rejäl känga när man skulle kludda ner det. varför?! Fattade verkligen inte poängen med det. Det förvärrar snarare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0