Avslut.


     2011-04-14 | 17:07:18

Får börja med att be om ursäkt för att jag inte uppdaterade om mbt:n igår, men tiden fanns inte men det gör den idag så...

Det hände ingen speciellt de första minuterna utan det var mer efter "kaffe-pausen" då även en till gruppmedlem hade anslutit sig. Jag hade satt mig ute i väntrummet under rasten för att käka mitt äpple och även för att jag inte orkade vara i samma rum som de andra.

När rasten sedan var slut kom det upp. Konflikterna som har varit de senaste veckorna, eller sedan jag kom tillbaka från Thailand. Jag blev full i skratt när kommentaren "va bra att du tar upp det, för jag undrade just ifall ingen skulle göra det" kom. Ha då i åtanke att innan rasten frågar X&X alltid ifall man har något att ta upp.. Jag skulle kunna ha suttit tyst och bara fortsatt min "tysta lek" men det kunde jag inte utan jag ger svar på tal "varför tog du inte upp det själv?" Total tystnad.

Sen fortsätter det hela med en låååång monolog om konflikten och ibland kommer helt idiotiska uttalanden men jag håller tyst. Tyvärr är inte mitt minne det bästa så jag kan inte återberätta allt men en del :)..

När de sedan frågar mig om vad jag tycker om det hela så svarar jag nog på ett sätt som de inte förväntat sig. Jag svarar nämligen med ett hyfsat stort leende på läpparna att jag faktiskt inte bryr mig så mycket. Man kommer inte komma någon vart med disskusionen ändå, och sen känns det rätt lönlöst med tanke på att jag ändå tänker sluta. Jag känner liksom inte att det gör något nytta ifall jag går här eller inte. Tanken är att jag ska bli bättre, men jag blir bara sämre. Jag börjar liksom ifrågasätta mina egna tankar och åsikter.

Sen demonstrerade jag även med hjälp utav mina händer att ifall jag var här, så är de andra här och när jag bara får höra en massa om min attityd och pikar hit och dit om det ena och det andra så åker jag bara längre bak.

Efter mitt uttalande var det ganska så tyst och endel frågande blickar. För ingen tyckte att jag skulle sluta, utan de tyckte ju att det var bra att jag hade andra åsikter för det var ju lite det som var meningen med gruppen. Ifall alla skulle tyckt likadant hade det inte blivit någon disskusion. Så jag skulle verkligen tänka en extra gång om jag verkligen skulle sluta.. Men jag har redan bestämt mig och det sa jag också.

Menmen, det roliga i det hela är ju att när jag väl inte säger något för att jag inte har något att säga då protesterar jag eller kör tysta leken. Ifall jag sedan säger något så är det fel?! Å nu säger de att det är bra att jag andra åsikter och tankar om saker? Är inte det till att vara lite schizo eller ha dubbelmoral?


bilden kommer ifrån google.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0