Redan.


     2011-10-30 | 13:46:29

                         

Åså vare söndag. Vart tar alla dagarna vägen?! Snart ska jag bege mig ut å köra lite bil igen. Måste ju uppdatera vad som hände sist :) :)

För det första var jag inte alls sugen på att köra (innan jag började). Det gick onödigt och lustigt bra, Lasse trodde att jag hade tjuvövat men icke sa nicke! Övade lite på att parkera och det gick väl sisådär. Jag körde ju inte in i något men jag skulle inte vilja vara personen som står jämte mig på en parkering. Inte bakom eller framför heller när jag tänker efter ;) Men övning ger färdighet, visst??

Sen kom ju det stora "eldprovet". Lasse måste ha tagit lugnande innan eller så blev han så lugn utav mina ord när han drog i handbromsen varpå han sa "det känns inte som att du bromsar ibland" å vem hade inte blivit lugn när jag säger att jag har kontroll på läget och att han inte behöver oroa sig?! Vem skulle inte det säger jag bara :P Hursom "eldprovet" var att köra i en rondell.

Jag har nog aldrig rabblat så många svordomar på så kort tid innan samtidigt som jag svettades sönder, herregud! Det finns en massa naturliga anledningar till denna reaktion. Först så är det ju så att jag har sagt att jag inte vill köra bland andra bilar. Helst inte andra vägar/områden heller än industriområdet (det är enbart där jag kommer kunna köra förresten sen när jag väl får mitt körkort).Men så vare ju rondellen. Det gick väl fint om man bortser från att jag stannade alldeles för tidigt å körde på ettan igenom hela rondellen.

Andra gången gick det bättre om man bortser från bilen som hamnade bakom mig. När det finns en skylt där det står ÖVNINGSKÖR inte fan tar man och stannar 20 cm bakom?! Idiot! Lagom stressad men jag klarade minsann att komma iväg, komma runt och tillbaka till start. Inte så illa pinkat för att vara mig :)

Men jag kom också på att jag inte vill köra i rondeller heller, så undra jag om det där körkortet kommer vara till så mycket nytta??.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0