Som vanligt.


     2010-11-11 | 09:56:51

En dag som alla andra, vaknar upp och är som en zombie mer eller mindre. Förbannad och irriterad över att behöva fixa till mig för att åka till solhem. Ledsen och nerstämd för alla miljoner tankar som rör sig innanför pannbenet och ger mig en kolosal huvudvärk.

Jag borde springa runt som en förvirrad höna och försöka bli lite mänsklig men jag ligger fortfarande i sängen. Jag behöver inte ens gå upp och fixa till mig för jag ska ingenstans idag. Jag ska sova bort hela dagen. Patetisk är jag.

Kanske undrar ni varför jag ens har tider på solhem när jag inte är där? Kanske tycker ni att jag borde skaffa mig ett jobb istället och vet ni? Det tänker jag bannemej göra. Jag tänker söka jobb. Jag tänker sluta springa uppe på solhem. Jag vill gå upp tidigt på morgonen och slita en hel dag på ett jobb för att sedan komma hem och vara slutkörd. Jag vill det! Jag skulle kunna ta vilket jobb som helst. För jag är inte sämre eller latare än någon annan.

Att du är min bror, det har jag inte till min fördel direkt. Men vet du/ni/alla som tror att jag är som honom, att vi är varandras totala motsatt!! Jag vill inte hänga ut någon eller skapa någon jävla onödig konflikt men sanningen svider ibland. Sanningen gör ont att höra ibland.

Jag har det inte som någon soptipp runt omkring mig, men det har du. Du lever bland pizzakartonger, burkar, gamla mjölkpaket mm. Jag tvättar mina kläder, vårdar mitt yttre men det gör inte du. Dina kläder ligger i högar bland resten utav all din skit och du luktar illa. Jag har problem men jag försöker bli bättre, du förnekar det och blir irriterad när man säger det till dig. Du har ett jobb men du missköter dig något så grovt. Jag har inget jobb men skulle verkligen vilja ha ett. Du är så jävla dum i huvudet som inte ser hur alla kämpar för dig, ger dig nya chanser om och om igen. Jag vill att du ska veta en sak. Jag HATAR att folk jämför mig med dig. Säger att jag är som dig. För jag skäms över dig och ditt sätt. På pappret är du äldre än mig men verkligheten är något annat. Jag blir så irriterad! Fattar du inte att vi vill hjälpa dig! Att vi bryr oss? Konstigt nog. Jag kan säga att jag hatar dig, att jag önskar det ena och det andra men jag kan inte förneka det faktum att just du är min bror vare sig jag vill eller inte.  

Vilken underbar dag det verkar vara idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0