Brinntid.


     2010-10-23 | 21:59:54

                
                                                      bild från google

Jag ville ha lite lördags-godis och hjärtat skulle ändåså lämna in tipset, vi åkte till Maxi (ni kan tacka mig senare för gratis reklamen).

De där med merförsäljning funkar riktigt bra på mig. Inne på Maxi välkomnades vi utav ett berg med ljus. Inte vilka ljus som helst utan just begravningsljus. Brinntid 60 timmar! Billga var de också, två ljus för 10 kr. Jag är faktiskt inte bara smart jag är ekonomisk också :) Tummen upp för mig! Hursom..

Istället för att ta ett såntdär litet ljus med brinntid 3,5 timma som kostar betydligt mer så.. Begravningsljus är det ultimata! De kanske inte är så jättesnygga till utseendet men de brinner ju lika bra, längre om inte annat ;) Och ifall man skulle störa sig allt för mycket på utseendet kan man ju ändra det genom att ta fram lite färger och en pensel.. Fantasin som sätter gränserna bara!

 


Haha vid närmare eftertanke (jag är varken smart eller ekonomisk), nu när jag räknat efter lite och faktiskt använt mina mattekunskaper som kanske inte är toppen så kom jag fram till en sak.. Man får lika många brinntimmar oavsett ljus.. Men å andra sidan?? Jag är inte normal så varför inte ha begravningsljus inomhus....

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0