Skal.


     2011-10-03 | 13:14:48



Jag är lite känsligare än andra gånger. Jag vet inte om det bror på att jag snart ska ha "sthlms-blodbad" eller för diagnosen eller om jag bara helt enkelt är trött.

Alltså inte trött så, utan mer inombords. Åh.. Jag blir så arg, jag kan inte skriva som jag vill utan att känna att jag behöver förklara mig för att det inte ska missuppfattas. Jag är trött själsligt? Inte att jag vill sticka en kniv i mig och hoppas på att jag dör. Utan det tar på krafterna bara.

Ni kanske tycker att jag låter negativ och som en tråkig människa, men försök att sätta er in i min situation. Skippa fraser som att jag inte alls har det jobbig, jag går ju ändåså bara hemma. Å vill jag inte gå hemma så kan jag gör något åt det. Jag förstår att det kan sticka i andras ögon som är tvugna att gå till jobbet varenda dag, jag förstår det. Jag hade säkert också tyckt att mitt liv var rena drömmen om det nu inte hade varit för att jag faktiskt lever mitt egna liv och vet hur det är, och det är inte en dans på rosor. Självklart har vi alla olika problem och mina är säkert inte värre än andras och det finns säkert de personer som har det värre.

Det jag vill komma fram till är att för engångsskull kan man väl försöka att se lite längre. Inte bara skalet. För visst är vi människor bara ett skal. Vi är ett skal tills det att vi lär känna personen bakom. Det är då skalet får en personlighet, en insida... Och justnu.. är min insida lite i obalans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0