Kom igen.


     2012-02-03 | 14:18:51

                      
                                                              

- Kan du kolla upp ett nummer åt mig?
-Mhm.. Körskolan.
-Amen, då är han säkert sjuk idag.
-Eller så har vi kollat fel på tiden.

.. Tiden vare inte fel på och sjuk var han inte heller. Men att ringa 09.20 när min lektion skulle börja 09.45? Jag vet inte om jag kallar det särskilt snällt eller rättvist. Inte med tanke på att själv ska man avboka senast 12 dagen innan, vad händer om man blir sjuk över natten liksom? Inte fasiken tar dem hänsyn till det? Men jag ska liksom bara rycka på axlarna och le när dem får förhinder. När sedan receptionisten får tag på mig och säger att körningen blir nog lite sen, om den ens blir av. När jag sedan säger att "jaha.. men vad händer nu då? För jag är ju påväg". Då får jag ett snorkigt svar om att hon minsann hade försökt nå mig innan. Roligt för henne att jag var påväg då också. Alltså vad tror människan? Att jag går hemifrån 10 minuter innan lektionen börjar eller? Kom igen!

Det slutade iaf med att jag fick boka om körningen. Men ändå. Det är surt för det var fan 15 minus ute idag. Att stå och vänta på bussen var ju lagom varmt, att sedan gå ifrån körskolan var ju också lagom uppfriskande. Jag svängde förbi solhuset och unnade mig 25 minuter i "värme". Lysrören var ju förfasiken iskalla att lägga sig på. Sen vare bara att pälsa på sig alla kläder igen och traska hemåt. Då började det snöa lite också. Toppen liksom!...

Sen, det är ganska så kallt i "skrubben" och till min förvåning upptäckte jag att det blev rök när man andas där inne. Äre kallt då eller? Å för er som inte vet "skrubben" är där kylskåpet finns ute i köket. Då äre kallt. Nu har jag tänt en massa ljus för att kanske få upp värmen lite. Det är faktiskt stunder som denna jag uppskattar Micke onödigt mycket. Jag tyckte att han var galen som slängde i 7 stycken 100 pack med värmeljus i vagnen sist vi var på ikea, men fasiken vad jag älskar honom just nu för den gesten ;) Ibland behövs det inte mycket!

Nu ska jag räkna matte. 2 kapitel kvar, så lite ljust ser det ändå ut att hinna innan Thailand :) PepparPeppar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Trackback



Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se






Auktioner på Tradera

Skapa din egen Tradera-widget



RSS 2.0